کلاهبرداری با استفاده از منوی انگلیسی عابربانک ها

کلاهبرداری با استفاده از منوی انگلیسی عابربانک ها نظام بانکداری در توصیه‌های امنیتی استفاده از خودپرداز و هشدار درباره کلاهبرداری‌ها به طور صریح بیان کرده که برای انتقال وجه با خودپرداز نیازی به استفاده از منوی انگلیسی نیست.

بسیاری از افراد، زبان انگلیسی قوی ندارند و کار با منوی انگلیسی گوشی‌ها و دستگاه‌های خودپرداز را بلد نیستند. عده‌ای نیز شاید بلد باشند اما در مواجهه با شخص دیگری، دست‌وپای خود را گم و اصلا نمی بینند که چه می کنند. این موارد بهترین حالت برای تسلط سارقان بر افراد است و تا به خودتان بیایید، مبلغی از حساب شما به حساب سارق منتقل شده و کار تمام است. باید قید پول‌تان را بزنید چون کلانتری‌ها ، دو سه میلیون پول را اصولا دزدی نمی دانند و جالب است خودشان دوستانه می‌گویند که خواهر من ، برادر من، دنبال این موضوع نباش که نتیجه ندارد! اگر عضو شبکه های اجتماعی باشید، می بینید که تعداد مالباختگان به این شیوه رو به فزونی گذاشته است. کلاهبرداری، انواع و اقسام دارد اما برخی از آن ها به راستی دور از ذهن است. مردم فریب می خورند و نمی توان بر آن‌ها خرده گرفت. 

منوی انگلیسی فقط برای مسافران خارجی است.نظام بانکداری در توصیه‌های امنیتی استفاده از خودپرداز و هشدار درباره کلاهبرداری ها به طور صریح بیان کرده که برای انتقال وجه با خودپرداز نیازی به استفاده از منوی انگلیسی نیست. منوی انگلیسی تنها برای بهره‌برداری مسافران خارجی ایجاد شده است. مراقب باشید که فقط کلاهبرداران شما را به استفاده از منوی انگلیسی خودپرداز ترغیب و وانمود می‌کنند که برای انتقال وجه، نیاز به منوی انگلیسی هست. همچنین هنگام انتقال وجه، فرد دریافت‌ کننده وجه فقط کافی است شماره 16 رقمی کارت خود را اعلام کند و به ارائه سایر اطلاعات کارت یا مراجعه به دستگاه خودپرداز نیازی ندارد. در ادامه این توصیه ها نیز آمده که افراد رسید دریافتی از دستگاه خودپرداز و کارت‌خوان را به هیچ عنوان در محل رها نکنند. شب ها از مراجعه به خودپردازهایی که در محل‌های کم رفت و آمد و تاریک قرار دارد ، خودداری کنند و هنگام وارد کردن رمز در دستگاه خودپرداز، به‌گونه‌ای جلوی دستگاه بایستند که کسی امکان دیدن صفحه کلید را نداشته باشد. این توصیه‌ها البته همواره وجود داشته اما اغلب جدی نمی گیریم یا از آن بی خبریم ، مگر اینکه یکی از اطرافیان یا خودمان به آن گرفتار شویم. اگر فکر می کنید جزو آن دسته افرادی هستید که این اتفاق ها شامل حال‌شان نیست، امتحان بی احتیاطی مجانی است. با این حال از این شرط بلاغ اگر پند بگیرید، درراستای حفظ موجودی بانکی خود قدم برداشته اید.